Erkännande, dröm

Alltså, godmorgon börjar vi med!
Det är rättså sjukt, ni vet, jag berättade ju om min lilla förälskelse för 1D. Pinsamt kanske, men va fasen! Grabbarna är då charmiga!
Inatt drömde jag en dröm, som fick den reaktionen när man vaknade av att hjärtat slår lite extra och man känner sig nästan lite förälskad, ni vet vad jag menar? Iallafall, denna dröm, innefattade några av grabbarna, jag och några av mina kusiner. Vi var i en stuga i fjällen och jag fastnade ihop med Louis, han är absolut inte den jag tyckt varit den gulligaste av dem innan, men tusan, i natt alltså! Har jag alltså utväcklat en mindre förälskelse i denna kille! En dröm är alltid en dröm, vi talade samma språk och vi klickade direkt! Bara som vänner! O det var nog det som kändes så bra! Jag minns en dröm jag hade om jared leto, då var det wild n crazy! Men jag sa ifrån till JARED LETO för att jag precis blivit ihop med Jimmy då, i det verkliga livet, när jag berättade för Jimmy, tyckte han att jag var rent ut sagt korkad, och lite generad var han väl, som precis blivit vald framför en av världens sexigaste! ;) Tillbaka till Louis! Han var så mysig, vi satt och pratade och pratade, skrattade ihop och bytte telefonnummer, hela drömmen var så himla härlig! Den var njutbar! Utan att man ska få dåligt samvete för ens sjuka fantasier, som man har ibland ;)
Tack Louis för en mysig natt, säger väl jag då! Haha!

Mammas tös

Min älskade lilla Wilma, sedan vi kom hem i förrgår har inte varit nära mig hela tiden! Vill inte vara ifrån mig en sekund!
Innan vi åkte, gick runt och packade, fixade och donade, så var hon himla orolig, hon förstod att vi skulle lämna henne. De är inte dumma, de fyrbenta!

Fobi

Idag ska jag genomgå någonting, som för mig, varit den största skräcken, genom tiderna, det finns inget som kan beskriva min ångest när det kommer till blodprov, sprutor och blod. Min fobi.
Skratta om du vill, tyck synd om mig om du vill, det hjälper inte. Berätta för mig att det inte är så farligt! Du dör inte av det! Nä det hoppas jag verkligen inte! Mentänk dig, du, som får ångest av att gå ut när det är mörkt, eller när du ser en spindel, eller något liknande. Fobier går inte att bara vifta bort. Jag önskar, av hela mitt hjärta att jag slapp känna såhär, jag önskar så djupt att jag skulle tycka att det var som ett dammkorn under
sängen, istället för ett stort berg!

Nu är vi hemma

Resan hem varade en evighet, enligt mig! Men hem kom vi! Skönt att få krama om katterna, lägga sig i sin egna säng och bara känna "ohhh! Min säng!" Jag vaknade tidigt idag och ligger och ska ta mig en luten frukost, Jimmy kommer sen vid 9 o äter frukost också. Så efter det ska jag packa upp, städa chillaburar och sen vid 13 ska jag förmodligen till Therese och fira henne lite, då hon fyllt år! Ikv hoppas jag på ett jobbpass! Har inte blivit allt för mycket av det denna månad! Varit både sjuk och haft semester! Men så är det ju alltid! Allt ska komma samtidigt! Likadant är det denna vecka!
Imorgon ska jag till läkarn, fredag hoppas jag på jobb, lördag chillautställning och söndag temadag, dock fyller ju min fina underbara morfar år i helgen! Lite kluvet! Men vi får fira honom en annan dag helt enkelt!
Här kommer lite bilder från våran semester.

Turkiets första dagar

I måndags begav vi oss till Tinas föräldrar utanför Stockholm för att övernatta. Kl halv fem ringde klockan för att ta sig upp och åka mot flygplatsen, väl där åt vi en svindyr frukost och jag satt och snorade och kände paniken komma inför flygningen. Tillslut satt vi på planet, och snart var vi också uppe i luften, det gick faktiskt väldigt bra, skönt! Flygningen gick fin fint och när vi sen skulle landa blev det lite besvärligt, men verkligen inte så att man inte kunde stå ut! Bussen till Alanya togevigheter! Men då passade vi på att sova lite. Vid fyra tiden var vi äntligen framme och inflyttade på hotellet, vi låg på stranden någon timme men resan hade tagit musten ur oss fullständigt! Så vi beställderoomservice, åt på rummen och låg i sängen redan vid sju tiden, sov som stockar vid nio!
Otroligt skönt och vakna och känna sig helt utvilad, vid nio snåret på morgonen, upp och klä på sig, sen gick vi på frukost jakt!
Frukost på ballkongen och sen har vi befunnit oss på stranden hela dagen! Nu ligger vi i sängen och har precis duschat, latar oss lite innan vi ska gå och käka och kolla in lite marknader!
Hoppas ni har det bra där hemma!

Den nakna sanningen

Här sitter jag nu, väskan är packad och snart är allt klart för att bege sig till Stockholm, där vi övernattar för nattem, för att sedan ta planet mot varmare trakter! Jag är ärligt talat lite nervös! Resfeber kanske, det är ju 2 år sedan sist, o innan det var det yttligare ett antal år sedan jag satt i ett flygplan, o alla gånger som jag suttit i dessa mekaniska fåglar har jag 1 varit sjuk, 2 fått så ont i öronen att tårarna runnit och jag har gråtit högre än alla barna ihop som var med på planet! Not so fun! Så nervös är jag, eftersom jag sitter, även idag, o hostar, snörvlar och har inte mycket ork! Just nu för jag över musik som jag kan lyssna på.
Osminkad och blek, ganska hungrig också, som tur är kommer snart bror och J med sallad till oss!
Hoppas ni har det bra i kalla Sverige, o jag hoppas vi får en massa sol! Så jag slipper skrämma folk i fortsättningen!

Ärligt, bilden är sååå fixad! Hahah! Här är mellan läget

Och här är orginalet.....

Förstår ni nu att jag behöver sol?

Sjukstugan fortsätter

Snoret rinner, jag dricker c-vitamin, dricker varm saft med honung, ätit avokado, halstabletter och nässpray! Blodet rinner ur näsan, besvärligt måste jag säga! Dock känner jag mig hyffsat pigg nu. När jag ligger ner. Idag och imorgon ska jag kämpa som bara den på att bli frisk!

Sjukstuga

Här ligger jag, klarvaken, febrig, snorig och med halsont! Alltså... Varför! Bara för att vi ska åka på tisdag morgon! Åh! Så störande... Jag som nästan aldrig är sjuk har varit febrig vid två tillfällen inom loppet av en månad! Känns jättetrist.. Så det blir inget jobb för mig imorgon. Bara vara hemma och kurera mig.
Måste försöka mig på o lyssna på "bästa medicinen är sömn" nu när näsan är fri från snor för tillfället och med en halstablett i munnen, borde det gå. Godnatt

Min lilla snutta ❤

Gah! SÅ BRA!

Har ni missat den? GALET!! Lyssna, den är genialisk.

Trött kropp

Just nu sitter jag på jobbet, längtar efter att få sluta! Det har varit full fart hela dagen, och min kropp jobbar med sig själv just nu så pass så jag är helt färdig! Ikväll kommer min fina lilla mor till oss, hälsa på Sally o Wilma.
Imorgon ska mor o jag på Peter Jöback o jag tänker på att om en vecka ligger vi andra dagen på stranden o njuter av vågornas brus när de slår mot stranden o solen i ögonen! Det är lite svårt att föreställa sig när man ser detta gråa väder utanför personalfönstret.

Äntligen

Som jag har längtat! Äntligen är season 10 här!
Sitter och njuter för fullt av avsnitt 1& 2 med en katt på magen som värmedyna!

Bilder lånade från google och weheart it

Pipleksaken

Jobb står på schemat för dagen, skjutsade Jimmy, svärfar o Jimmys kusin till stan nyss, de ska på öl och whiskey mässa! O jag får jobba, visst äre rättvist? ;)
Men det går fort! Sen ska jag Leijonet ikväll innan jag ska hämta Jimmy från hans partajande!
Imorgon ska vi fira svärfar som blir lite äldre.
Just nu har jag en pipande Sally i knät, hon piper som en pipleksak! Det är tinitusvarning på den katten! Men söt-ful är hon! ;)

Sally

Igår åkte vi och hämtade en söt liten skrutt!
Sally blev namnet och hon ligger äntligen och sover bredvid mig. Hon och Wilma har gjort upp hela natten, mest busat. Sally har lekt och Wilma tycker hon är skitäcklig😉 men nu har de sovit, drygt en timme! Välbehövligt! 😊