tålamod

Mitt sätt att behålla tålamodet har visat sig funkat bra. "andas och räkna till 10" har väl de flesta hört? Här kör vi med 100, när vi ska söva Tuva. Jag ligger henne på mig, bredvid mig eller i sängen, beroende på hur hon är. Jag gör ett moment i taget . Tex klappa lätt på rumpan, då gör jag det medan jag räknar till hundra. Sen om hon inte somnat, gungar jag henne lätt och räknar till hundra. Vid detta laget brukar hon slappna av och nästan sova, sova väldigt lätt. Det är här som det är så viktigt att ligga/sitta kvar ett tag så hon verkligen somnar, hundra igen och sen lägger vi ner henne. 
På så sätt behåller jag mitt lugnt, blir inte stressad och håller mig lite sysselsatt och på så sätt tröttnar man inte. För även om det är väldigt mysigt så kan det vara väldigt krävande. Som ikväll. Jösses lilla barn! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0