Mystisk smitta

Idag fick jag ett sånt där sms, igen, som man absolut inte vill få.
"Jag blir sen hem. Det går nått virus på gärsta bygget. Och 3 personer från bygget ligger i respirator. Så just nu sitter vi på.akuten för att testa oss. Vi känner inga symptom men måste testa oss iallafall för att vara säker"
På Jimmys bygge, går just nu ett smittsamt lungvirus, 1 av personerna är riktigt riktigt dålig, de vet inte hur det kommer gå för honom. 
1 jag kan inte föreställa mig hur jag skulle reagerat om jag fått samtal om att Jimmy var smittad och nu låg i respirator! Alltså koma! Blir typ yr av tanken! 
2 om han är frisk men bär med sig det hem och Tuva blir smittad, hon skulle inte ha en chans att klara det! 
Den tanken gör mig illamående! 
Nu var det lugnt, han är hemma, mår bra, bär inte på någon smitta och jag kan andas ut, men jag lider något fruktansvärt för de andra, och deras familjer. Så hemskt! 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20502591.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0