Matkriget


Någon som håller med? 
ALLA är olika, ALLA har olika sätt att göra, visst finns det många fel och många rätt. 
Vi kan ta ett exempel. Tuva, min lilla unge, gillar mat, men älskar burkmat, alltså mat som inte inte tilllagat. Har vi lagat mat till henne specifikt så hatar hon det. 
Får hon mat som vi äter går det ner men burkmaten som vi köper, vräker hon i sig. 
Gissa vad hon får för det mesta av? Jo burkmat, som vi köper! Skandal va? 
Faktum är att mor min har en väldigt klockrent exempel på detta: 
När jag var liten åt jag bara hemlagad mat, vägrade burkmat, när sedan Simon kom, var han helt tvärt om.
Så, alla är olika. Och vi gillar ju olika, inte sant? 






❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0