Affektanfall

"Små barn kan gråta eller skrika så mycket att de tappar andan och svimmar under någon minut. Barnet kan också svimma utan att skrika. Det kallas för affektanfall och kan se otäckt ut, men är inte farligt. Anfallet framkallas av barnets starka känslor vid exempelvis smärta, rädsla, ilska eller besvikelse, så kallade affekter.

Anfallen är vanligast vid sex till arton månaders ålder. En del barn får ett anfall då och då, andra barn kan få flera varje dag. Före fem års ålder har anfallen oftast upphört.

Affektanfall kan vara ärftliga."-1177 vårdguiden

Japp, igår blev det akuten med våran lilla unge.. Hon blev arg, skrek, slutade andas, blev blå om läpparna och svimmade... Jag höll på att smälla av, hon försvann i våra armar, jag såg framför mig hur hon dog, att hon försvann, helt sjukt vad mycket man hinner tänka på några få sekunder. För efter 3-5 sekunder var hon tillbaka hos oss, lite skärrad men sig själv. 

Helt fruktansvärt! Som ni kan läsa i infon åvan, så står det att det kan vara ärftligt. Vi har alltså fått en mini Ninni.. Med ett humör så det heter duga! 

Älskade flickan min❤️




Vi skulle kunna säga att detta är fasters tjeja, mer än vad vi anat ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0