Kvällsrutiner

Från att Tuva började äta gröt, så har vi haft fasta rutiner på hur hennes kvällar ska se ut.
Klockan 18-18:30 så serveras gröt och kvällsmat även till oss, för det mesta äter vi ihop allihopa.

Då äter vi och lyssnar på Tuvas skiva med en massa mysiga barnlåtar, sjunger, skojar och äter.
Sen åker pyjamasen på efter att alltingen bara tvättats eller efter bad/dusch.

Lillsnörpa får leka lite, vi busar och skojar tills det är dags för välling och sängen, vi nattar varannan natt.

Hon brukar vakna allt mellan 1-4 ggr för att ha drömt elr tappad napp. sen sover hon helt okej nu för tiden, oftast vill hon inte äta längre på natten utan vaknar bara för att vilja ha nappen.

Jimmy har jobbat borta såå mycket nu den sista tiden, det är tufft, även om jag älskar min lilla tjej så blir det intensivt ibland. Jag saknar honom och många gånger har vi fått åka till mamma för att jag inte orkat vara hemma nu efter allt med mormor. 

Mah, jag är så trött nu, jag vet knappt vad jag skriver... Nu sitter jag iallafall i soffan och kollar på "Mordet".
Efter en dag på öppna förskolan, fika hos Linnea och mys hos Hanna. 
Bra dag, nu är det kvällen och snart sovdags! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0