Förkylning med en slappisdag

Tuva har börjat snora, vi har sluppit undan länge nu men nu är det där förbaskade snoret tillbaka. Natten var inte kul, hon vaknade var 5e minut och bökade med näsan, panikslagen pga nässköljen och nässugen.. Fy vad jag hatar att vara själv när hon blir såhär! 
Jimmy jobbar i stockholm i veckorna, han kommer hem på torsdag och jag blir så depp av att bara sitta hemma själv. 
Iallafall, vid 8 vaknar vi, hon pigg och glad och jag glad för att vakna upp till hennes bladder och stora leende ❤️ 
Sen somnade hon om i 2,5 timme! Vi skulle åkt t öf egentligen, men jag kände att det var dumt om hon kanske smittade, sen var jag så galet trött! 
Så det fick bli en hemmadag, likaså skulle vi åkt till Linnea som är hemma igen från ett halvår i spanien. Men jag bestämde att det var tvunget att bli en lugn hemmakväll. Att Tuva skulle få ha en rutinkväll hemma. Det är viktigt det också. Det är viktigt att ha lite tråkigt ibland, för att kunna uppskatta de roliga stunderna lite extra. Så idag har morfar varit här och klippt sig. Simon kom och lånade tvättmaskinen och så lyckades jag övertala honom till att klippa sig han oxå! Och JISSES vilken skillnad! Innan hade han hår till skuldrorna, så galet mycket hår! 
Nu ser det ut såhär: 
Jag blev nöjd iallafall 😉 
Sen åt vi lasange, mömma!
Tuvs somnade vid 19:45 sen har jag hunnit plocka, fixa chillorna och duschat! Nu sitter jag och kollar på Mordet, sjukt spännande och hjärtkramande, usch!
Sen sova! Imorgon blir det Norsholm med katterna, Wilma ska kastreras och chipas och Sally ska chipas. 
Sen ska jag fixa en ram, hårfärg och lyxas försöka hinna fixa fransarna, för att sen hämta Wilma igen. Mycket står på schemat imorgon, kanske även försöka hinna träffa Hanna och Leo. Ska bli skönt med musikquiz på torsdag! 

Hästmys i farmors stall igår 

Badbrud hos farmor, det var mat överallt efter att bruttan fått äta själv 😉 

Namnamnam 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0