Broccolisoppa och drama

Vilken dag! Helt färdig! 
Jag o Simon fixade i hans lägenhet idag, ingen värme elr el, det har varit lite krig och värre kommer det bli! Amasten har behandlat Simon som en påse skit och det gör man fan inte ostraffat! Så sjukt dålig stil. Vet man med att en hyresgäst behöver byta lägenhet kan man ju åtminstone se till att värmen är på och att elen är påslagen nere i källaren! Usch! 
Sen var jag till tandläkaren, haft ångest för vad det skulle kosta men jag behövde inte betala någonting! Helbra om ni frågar mig! 
Sen kom jag hem, klippte Fredrik, busade med Tuva och började med kvällens kvällsmat, broccolisoppa, jag hade längtat! Men den blev inte alls så god tyckte jag, Tuva däremot gillade den, kul tyckte jag, sen började jag plugga. Jimmy går o nattar Tuva men det deöjer inte länge innan hon vaknar och panikhostar, går in och lyfter upp henne och hon kastskadkräks över oss båda, tre-fyra omgångar, jag fattar ju direkt att det var maten, den var antagligen för stark, snärt på samvetet där! Fy min stackars tjeja, men jag blev helt lugn, både jag och Jimny höll henne och pratade lugnande att det är okej, det är helt okej. Att inte brusa upp sig och få panik. Sen när hon hade slutat kräkas och vi börjat få av oss kläderna, det var duschen som gällde om vi säger så. Så suckar hon lätt o ler sitt lilla kloka leende mot oss. Vi duschar av oss och Jimmy sätter sig i soffan och myser med henne, när jag är klar i duschen så kommer jag ut och möter en väldigt glad liten tjej som vill busa lite innan läggdags, nu ligger hon på mig och sover, hon ska få krypa ner i sin säng och jag ska gå ut till Simon och Jimmy som sitter och tittar på oscarsgalan. 
Skulle vilja gå o lägga mig redan men då lär jag väl vakna galet tidigt imorgon. 
Imorgon är det kursdag igen 😍 ska bli kuuuul! 
Gladfis❤️

Hjälper morbror att montera ihop skrivbordet! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0