Alfabets-sång

Vad kul det är när ens lilla flicka vaknar vid 03:30 och tycker att "nu jädrar ska jag lära mig hela alfabetet, högt ska vi lära oss det oxå!" Skitunge❤️ Nu, 1 timme och 20 min senare ligger hon och sover på mitt bröst, man hinner båda skratta, svära och sucka högt innan lilla fröken behagar att ge med sig.
Igår kom iallafall den försvunne pappan hem igen, äntligen! 
Tuva fick mysa och jag åkte och gjorde naglar, terapi på hög nivå❤️ 
Samla krafter och få sakna min lilla terrorist!❤️ 7780g och 67,5 cm, så stor har hon blivit, bvc igår och Birgitta tyckte att "hon utväcklas väl" att hon är en sån fin och duktig tjej som är tydlig i sitt kroppspråk. Då blir man stolt! 
Hon sa också att gåstolen var ett "Nej" nejmen va tänkte jag, Tuva som älskar gåstolen! Det hämmar utvecklingen och är bättre med hoppgunga isåfall. Så nu from nu blir det bara korta stunder med gåstolen, annars får lilla fröken ligga och kravla runt på golvet! Frustration leder till lärdom, och visst kan väl det stämma. Har dock svårt att låta henne bara ligga där och vara arg och besvärad, men hon måste ju samtidigt lära sig, och det gör man först när man tränar!
Imorgon ska vi till badhuset för första gången, det ska bli spännande och se vad lilla damen tycker om det! Vi ska dit med Hanna och Leo. Trivs hon bra så ska vi även dit på lördag med Hanna, Johan, Leo, Karin, Agge och Mille och Jimmy får också följa med då 😉.
Långt inlägg! Bäst att jag slänger ner ungen i sin säng och passar på att sova lite till innan det är morgon och full fart här hemma. 

Jimmy handlade kläder för första gången till Tuva, typ! Han har kanske betalat 2 plagg innan av alla vi köpt, så nu slog han på stort! 😍 Så fin kommer tjejan bli❤️

Kommentarer
Postat av: Therese

Äsch, Olle älskade sin gåstol och satt jättemycket i den från typ 7 månaders ålder! Utan den hade vi inte överlevt! Hoppgunga var inget kul alls, och han hatade att vara på golvet! Han har utvecklats helt normalt och började gå runt ettårsdagen! Bvc har ju råd som de "måste" ge, sen gör man vad man vill med den i

2015-02-15 @ 20:51:08
Postat av: Anonym

Äsch, Olle älskade sin gåstol och satt jättemycket i den från typ 7 månaders ålder! Utan den hade vi inte överlevt! Hoppgunga var inget kul alls, och han hatade att vara på golvet! Han har utvecklats helt normalt och började gå runt ettårsdagen! Bvc har ju råd som de "måste" ge, sen gör man vad man vill med den infon! Sen satt han självklart inte jämt däri, men ofta!

Svar: Skönt att höra! Tuva älskar oxå sin gåstol och jag tycker att hon utvecklas bra, hon är framåt och nyfiken och leker ju när hon går runt i gåstolen! Men infon kan ju samtidigt vara bra att veta om 😊
Signe Connman

2015-02-15 @ 20:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0