Min snoriga lilla bebis ❤️

I lördags var det dags för Tuva också, jag har varit sjuk/förkyld i typ 1,5 vecka (sjukt segt!!) och lagom till att jag blev frisk så var det Tuvas tur att bli snorig. Det är inte kul med en snorig bebis, fy fan, snacka om att sitta som på nålar.. En bebis som är yngre än halvåret kan inte andas med munnen.. Alltså har de bara sin lilla lilla näsa som förser dem med luft... När näsan täpps igen av segt snor... Usch! 
Då är jag glad för sug-Fridan (en nässug som gör att man kan suga ur snoret ur bebisens näsa, inte alls skönt elr behagligt för stunden men resultatet är mamma, pappa o bebis betydligt nöjdare med. Tuva är OTROLIGT snäll när vi ska bråka med snoret, hon gnälldr lite på sin höjd men berömmer man henne till månen o tillbaka så dröjer det inte många hundradelar innan man har ett lyckligt litet lernde som lyser upp hela ansiktet ❤️ Sen har vi även skaffat en nässkölj, som gör att vi kan skölja rent näsan, även den, väldigt obehaglig men resultatet är slående! Så nu, några dagar senare mår vi mycket bättre! Nu är det dock pappa Jimmy som snorar o som gnäller om ont i halsen 😉 
"Va saru?!"😂


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0