Dagen efter

... Herregud vilken dag det var igår, vi vaknade och solen sken, vi åkte och fixade lokalen och vid 14 stegade vi fram i Kyrkan, Erik i täten men korset, efter kom Ninni med Tuva i famnen och sen kom vi. 
Vi sjöng första psalmen, "tryggare kan ingen vara" sen pratade Göran lite, sen var det "måne och sol" sen läste morfar evanjeliet om jesus och barnen, Göran sjöng Teddybjörnen Fredriksson och sen döptes Tuva, hon var så otroligt snäll och jag är så stolt över min lilla flicka. Sen fick vi höra Amandas tal och hur mycket jag än kämpade så kom tårarna, och var jag än kollade bland våran familj o vänner så satt dem och torkade tårarna, herregud, min älskade vän, vad jag saknar dig! 
sen pratade Göran lite till, och sen fick vi höra "du finns inom mig" då hade jag fått tagit över Tuva, hon blev lite grinig och Ninni trodde att hennes arm skulle gå av ;) att få stå och viska in i örat på henne, medan låten spelades, känna hur hon slapnar av och känner sig trygg och nöjd, det får mitt hjärta att slå dubbla slag❤️
Jimmy fick även hänga upp en skyddsduva och en ängel i en tallgren som de har hängandes i kyrkan, kommer knappt ihåg ordningen, jag var så uppspelt och lycklig! Vi sjöng sista psalmen "du vet väl om att du är värdefull" sen gick vi ut till tonerna av Ted Gärdestads "Låt kärleken slå rot". 
Väl uppe i Christinagården så bjöds det på potatisgratäng och kassler, med sallad till, min duktiga duktiga svärmor hade fixat så otroligt glad och jag är så evigt tacksam! 
Mamma hade bakat två tårtor, svärmor hade bakat en tårta, jag hade beställt en glutenfri tårta och Tina hade beställt en marsipantårta! Det var en salig blandning men oj vad populärt det var! Nästan alla tårtor tog slut och maten var det inte mycket kvar av heller! Så glad att det gick åt, alla verkade nöjda. 
Sen, herregud så mycket presenter hon fick! Så sjukt mycket! Mycket bra så som böcker och en hoppgunga, 4(?!?!??!) gungdjur, men vi kommer placera ut dem på olika håll, så hon har en hos mormor och en hos farmor och sen får hon ha 2 här hemma så hon och hennes kompisar kan gunga ihop! 
Hon fick även en kudde med en bild på henne, hennes längd och vikt, dock var det fel vikt! Jättetypiskt.. Men men :) 
En jättefin bok som Sofia suttit och vikt in "Tuva❤️" bland sidorna! Otroligt fin och jag blev så galet glad❤️ 
Våran duktiga unge! Så otroligt stolt över henne, jag kan säga det 1000 ggr och ändå inte vara i närheten av den stolthet som jag faktiskt känner!❤️ 
TACK till alla som kom och var med på hennes dag, som var med och skapade ett vackert minne ihop med oss❤️ 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0