Varning för lång text!

Igår var det full fart! Jag tog en lång slömorgon, som varje morgon ;) äter frukost vid sju, somnar om, ser lite tv. Börjar fundera på att gå upp, ligger kvar. Typ så ;) kan gå och dra igång en tvätt, det sköter sig själv liksom! 
Igår kom jag dock på att jag var ju tvungen att fixa matlådor redan på dagen igår, till idag, eftersom vi skulle ut o käka på kvällen, samtidigt ringer Jimmy och säger att jag ska vara i stan till kl 13, vi skulle byta däck på framhjulen på bilen. Klockan var då halv tolv, jahapp! Sätt fart, maten skulle lagas, jag skulle äta, och fixa mig etc. Så det blev potatis, sås, köttbullar och broccoli, alla plattor fick jobba. Min fläskpannkaka från dagen innan smakade ljuvligt med lite lingonsylt och grädde på, den åt jag stående samtidigt som jag lagade den andra maten, Simon kom och fick med sig matlåda till jobbet och så var kl kvart över tolv, på medlite smink och hoppa i lite dugliga kläder och så åka! Jag hann! Tjuhu! Sen när vi satt där på verkstaden och väntade på att det skulle bli klart kom stressen igen, tänk om det skulle dra ut på tiden?? Vi som var tvugna att hinna hem för att J skulle hinna byta om och sen skulle vi till bm. Kan tala om att vi hann! Gott och väl, de var otroligt snabba och bra så redan efter 20 minuter rullade vi hemåt igen. 
Hos bm var allt toppen, lillungen följer kurvan perfekt och troligen är det en unge på ca 3 kg i magen på mig nu! 7kg+ på vågen står det nu. 141 i hjärtslag för lille skrutt. Super fixerad och aa, helt enkelt ett toppenbesök! 
Sen tog vi en glass i solen innan vi skulle in igen på en föreläsning. Där en dam från amningshjälpen var och berättade precis det vi fått höra på föräldrakursen, inte så nödvändigt helt enkelt.. Sen var det två från folktandvården som berättade lite ang barnets tänder, hur det ska skötas när de börjar synas, hur man ska göra med nappen, inte göra "rent" genom att tvätta den i din egen mun för att sedan stoppa nappen i bebis mun, alla baskelusker som du har i din mun kan ge bebis caries, bättre att skölja av den eller torka av den eller bäst, ta fram en ny. 
Sen var en dam från finspångskommun som berättade om vad kommunen har att erbjuda oss som nyblivna föräldrar. 
Sist ut en tjeja från Mariagården, finspångs öppna förskola. 
Två timmar senare var vi påväg hem en sväng igen, jag bytte om och sen åkte vi och käkade på Hugo, Amanda fyllde år, vi var 20 st tror jag och hade en himla trevlig kväll! 
Lång dag och vi stupade i säng redan kl 22 och somnade. 
Idag ska jag vara barnvakt till Tindra i några timmar, sen ska jag till Klara ikv och få naglar o fransar upppiffade! Längtar galet!!😍 
Igår var det helmys tyckte Wilms 😻


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0