Jakten på lyckan

Oh så var de dags igen! Herremingud! Tänk att det är 3 år sedan man själv vandrade omkring med den där vita mössan, 3 år sedan och se var jag är idag! Bara dagar från att bli mamma! Ganska häftigt, jag är nöjd! Lyckligare än någonsin trots att jag inte har den där höga utbildningen, den där perfekta bilen, inte ens ett fast jobb! Jag är lycklig trots att allt i livet inte är perfekt. Frågan är vad det är som utmärker något att vara perfekt? Livet är aldrig perfekt, hur mycket pengar man än har, hur många vänner man än har. Livet och människan strävar alltid efter mer! Den eviga jakten på perfektion leder så många till hysteri och ångest! Jag har verkligen insett det, att det perfekta livet är det liv som är helt utan perfektion, när man själv accepterar att livet är underbart, utan den där bilen, utan att ha det där drömjobbet. Jag själv är så evigt tacksam att jag fick chansen att börja jobba inom äldrevården, de gamla har lärt mig så mycket, fått mig att mogna snabbare än en banan i solen! Att få ta ansvar över att klara ett arbete. 

Jag är så nöjd med att jag flyttade hemifrån så pass tidigt som jag ändå gjorde, att jag då i samma veva skaffade mig min första bil, att jag lärde mig ta ansvar och ha ansvar. Se till att jobba för att betala räkningar, se till att sköta ett hem, om då ett väldigt litet hem, men ändå! Världens bästa lägenhet var det! 

Jag är så nöjd över alla mina misstag jag gjort i livet, var enda ett! Det är ju ändå tack vare dom som jag sitter där jag sitter och är så glad och nöjd med livet. Nöjd över att ha världens finaste lilla katt i mitt knä, som jag älskar något så gränslöst! Och att vi tog beslutet att skaffa oss en till katt, som fått oss att svära ofantliga gånger pga hennes klumpighet, men som vi älskar vår lilla Sally, bängbulan! 

Det bästa beslut jag tagit var nog den kvällen, när jag bestämde mig för att det är Jimmy jag vill vara med. Min bästavän, min stora kärlek, pappan till mitt barn! 

Att ta beslutet att behålla vårat barn var en självklarhet, ett beslut som har och kommer förändra så mycket! Men som vi båda ser fram emot! Vi ser så otroligt mycket fram emot förändringen detta lilla liv kommer att ge oss! 

Det har hunnit hända så mycket på de här 3 åren och jag kan bara önska alla kommande studenter att: ta vara på stunderna, njut av livet så som livet är, helt utan perfektion och med så många uppför och nedförsbackar att du kommer tappa räkningen redan första halvåret! Men njut av dem, det är ändå ditt liv det handlar om! Ditt och ingen annans! Gör misstag, och ta lärdom av dem! 

Idag kliver vi in i v 39, 38 fulla veckor har gått och med dessa dagar, timmar, sekunder som är kvar så förstår jag vad evighet betyder!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0