Värsta dejten

Detta kan vara en kul grej att läsa, framförallt för mig, om några år. 
Tänkte berätta om mina två värsta dejter, eller vad man ska kalla det. De båda inträffade under gymnasietiden. 
Den första var en kille som jag hade träffat lite grann och skulle nu hem till honom efter skolan, efter skolan är man hungrig och trött och när jag väl kommer dit så står han och lagar makaroner ocb köttbullar! Åh herregud tänkte jag, vilken undrbar människa, han kan läsa mina tankar, mina tankar som bestod av "jag dör, jag är sååå hungrig!" Vi sätter oss och pratar och han tar fram en tallrik och sätter sig och börjar äta... 
En tallrik, och han äter, själv... Jag sitter där och vet inte vad jag ska ta mig till, helt chockad! Han erbjöd mig inte ens att smaka! 
Detta skulle aldrig falla mig in, vet jag att jag får gäster, framför allt en människa som jag fattat lite tycke för, så erbjuder jag självklart mat, och framförallt om jag själv äter! Det var så dålig stämning, för mig, han tänkte verkligen inte på det och pga detta blev det inte ett långt besök för som sagt, jag var döhungrig och för blyg för att kunna tigga till mig lite mat, så det slutade med att jag åkte hem.
När jag sedan avslutade denna "relation" eller vad man ska kalla det efter några veckors fling, så fick jag som svar "känns ju jävligt bra att man slösat en massa pengar på dig!" 
Jag bara gapade! Vi hade gått på bio en gång, vi åkte in till bion med hans föräldrars bil och han bjöd visserligen på biljetten.. 
Haha ja! Det var en spännande period det! 
Den andra dejten som inte var lika hemsk, jag fick väl skylla mig själv lite.. Men när det kommer till mat tar jag inte för mig om jag inte känner mig trygg, på den tiden var jag otroligt osäker på mig själv och skulle aldrig få för mig att sätta mig och äta själv eller att ens äta om jag inte fick erbjudande. 
Denna kille var iallafall den märkligaste människa jag någonsin träffat, otroligt nördig och väldigt speciell, men jag gav det en chans, träffade honom och han beställer hem en pizza, En pizza, utan att fråga om jag skulle ha och han sa faktiskt till mig att jag inte fick smaka av honom för han skulle orka allt. Så han satt där och gluffsade pizza och jag satt och smsade och önskade vara någon annanstans. 
Detta är också en situation som jag bara skrattar åt idag, faktum är att jag var så pass hemsk på den tiden att jag åkte därifrån och drog hem till en killkompis ist, kan lova att vi hade det betydligt trevligare! 
Haha ja, som sagt, förbaska kul att ha varit med om ändå, för det är kul att tänka tillbaka på, och kunna skratta åt det! 
Och kunna känna att jag har det så förbannat bra nu, med världens underbaraste människa, min själsfrände. Det känns ändå bra att man har gjort dessa stora missar med några killar, för jag kan idag bara njuta av att ligga och titta på Jimmy och känna ett lugn inom mig, en trygghet och en känsla av att kunna vara mig själv, fullt ut! 
Jag älskar dig, mitt hjärta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0