Äntligen!

Äntligen har Tuva tappat naveln! Som den har luktat! Rutten bebis, blä! Nu ska hon få bada ikväll, vi får se vad fröken säger om det! Mamma älskar ju att bada och duscha, varmt! Så hon har ju varit med i magen under mina långduschar, nu ska hon få känna på hur det är på utsidan! Mys! 
Här hemma har det idag betalats räkningar, räknat på månadens budjet, har ni budjet där hemma? Vi har ju gemensam ekonomi så det är viktigt att ha koll på utgifterna, jag skriver ner varje månad hur mycket räkningar vi har, hur mycket vi ska lägga p bensin och mat, vi lägger undan sparande och sen delar vi på det som är kvar, till nöjen under månaden. Vi tycker det fungerar bra och på så sätt har vi båda koll på läget, vi komunicerar och är båda engagerade i våran ekonomi! I framtiden kommer vi att lägga undan barnbidraget till ett sparkonto för Tuva som hon kommer få när hon uppnår en viss ålder. En bra start till vuxenlivet, mina föräldrar gjorde så, sen fick jag tillgång till pengarna när jag fyllde 18, vi är nog mer inne på att hon får dem när hon fyller 20, just för att inte "slösa" sparpengarna på tex fester och dyl. Förhoppningsvis är hon mogen att hantera sparpengar vid 20 års ålder! Sen menar jag inte att man inte ska få unna sig, det ska man absolut, jag själv reste, köpte lägenhet, bil och betalade mitt körkort och största delen av min student för pengarna bla. Det är inget jag ångrar, tack vare de pengarna unnade jag mig ett bra avslut på ungdomen och en bra start in i vuxenlivet! 
Idag ska vi åka till garaget, Jimmy ska få pyssla av sig lite och jag tänkte gå en promenad med vagnen. Sen ska vi handla. 
Bäst o sätta fart, först ska chillaburarna städas klart! 
Världens bästa mysunge❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0