Urpumpning

Här sitter jag, 05:15 och pumpar ur brösten, det får man göra när man är lite dum och låter brösten bli för kalla.. Vaknade med lite väl ömma bröst och T orkar inte äta ur båda brösten och när det är mjölkstockning på g så är det vad som krävs för att det inte ska bli värre, att tömma brösten. Så hon fick äta ur det ena och så pumpar jag ur det andra så blir det prima ballerina! 😋 
Vf är brösten ömma då? Jo vi åkte ner till Djupvik igår! Njöt av det underbara vädret och där blåser det ju alltid lite, väldigt fläktande och skönt för Tuva kraken, denna värme som slagot till nu är jobbig för henne, värmeutslag runt hals, nacke, armväck knäväck etc. Men igår var det perfekt, det var perfekt för alla utom för mina bröst, men vi ska åka ner idag också så då tat jag med mig mina värmeinlägg så ska det nog bli bra! 
Tuva träffade min kusin Sophie och min moster för första gången igår, så kul att se henne ihop med familjen, hon tar alla med storm! Underbara unge, vi fotade även lite, blev en hel del bra bilder. Kul att ha bilder från när hon är så här liten, de säger ju att hon ska växa och bli stor! Min lilla flicka! 
Av moster fick vi en vagnmobil, jäääättefin! Hon har virkat den själv och jag ska ta kort på den sen, glömde helt bort det, en ugglemössa som hon också hade virkat och en snuttefilt. Tuvas mormor kom med mer presenter, en jättefin filt som det står Tuva på, jättemysig var den, kan se hur hon sitter och myser med den i höst/vinter och framöver! Den är handgjord utav mammas vän Weronica, hon har en webbshop där hon syr barnkläder och filtar, http://smapip.se heter sidan! Kika in på den tycker jag! 
Nu under tiden som jag skrivit detta ligger jag nu i sängen och ammar en liten tös med stora pigga ögon men atte vi ska minsann sova lite till, försöka iaf, brukar inte vara några problem! 
Tuva och Sophie

Paradiset

Skuggan för mig och Tuvsan, men vad gör väl det, vi hade det bästa myset iallafall! 

Pumpelipump


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0