Massage

Idag var jag på min första massage, jag var himla nervös innan, kände att, hjälp! Jag kommer säkert inte ens kunna gå där ifrån. Det gick såklart jättebra! Härliga fina Lisa gjorde ett toppen jobb och hon avskräckte mig inte! Tvärtom! Detta kommer jag fortsätta med! Det är tvunget! Mina axlar och skuldror behöver det. Man får inte glömma att man har ett tungt arbete, och jag som dessutom är en sådan latkorv att jag inte tränar något. Att slita, släpa, lyfta, dra, bära, som vi gör på jobbet och som jag gjort mycket när jag hölls mycket på pappas gård, utan att ha några ordentliga muskler att utgå ifrån, jag blir ju faktiskt mörkrädd hur elak jag är mot mig själv! Jag har lärt mig hantera hur jag ska vara, göra för att min psykiska hälsa ska må, nu måste jag börja lära mig ta hand om min fysiska hälsa. Jag fick lite små övningar av Lisa som ska stärka axlar, bål och framförallt bröstmuskler! Så, vad tusan, skärpning! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0