Halvvägs-tisdagen

Idag känns som jag hunnit med allt och inget! Inget är fel att säga, då jag faktiskt hara hunnit med en massa! 
Jag vaknade skapligt och började dagen med att se gårdagens avsnitt av paradise hotel, som jag missade igår pga att jag var i Stockholm med Sofia och Susanna, där vi  hämtade chinchillor som kom ända från Estland! 
Hur som haver, såg det, pratade med Sofia i telefonen ett tag och sen gick jag upp och började fixa i lägenheten, plocka och dona, sen satte jag igång och städa chillaburar, med bra musik på max och mys med luddisarna mellan varven så är städningen rena terapin enligt mig! Otroligt skönt att få göra fint hos mina fina luddtussar! 
Sen vid 15 kom en dam ifrån Trygg Hansa och berättade om försäkringar för oss, så nu har vi fått ordning på det och vi har nog blivit lite klokare också! Både jag och Jimmy! 
När hon väl gått nästan 2 timmar senare trodde jag att jag skulle avlida av hunger! Så vi stekte på lite god pyttipanna och stekte några ägg. Efter att maten blivit intagen klippte jag Jimmy lite snabbt och smidigt. Nu har vi tagit kväll och jag sitter här i soffan med en katt i knät som värmer upp mig på bästa sätt. Så nu hade vi nog tänkt att se en film innan Paradise Hotel börjar. Imorgon ska jag jobba på hällestad skola och då ska vi åka pulka med barnen! Det kan väl inte vara någon fara? Det måste man väl kunna göra, elr? Att åka i full fart efter bilen i en pulka det ansåg jag att jag inte ville riskera, men vågar man åka pulka utför en backe? Någon som vet? 
Idag är vi halvägs! Vi längtar! Tänk om tiden kunde gå lite fortare nu! 

Så här såg magen ut för några dagar sedan! Inte har jag blivit så stor än, och jag måste säga att det är otroligt skönt! Jag känner mig fortfarande smidig och lätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0