gravidförsäkring och nyår

Tänk va! Igår gick vi in i vecka 18! det går läskigt fort tycker jag, samtidigt som dagarna sniglar sig fram, det är mycket att landa i så det känns ändå skönt att det är 159 dagar kvar till bf! Jag vill hinna landa, hinna förberede mig och längta mig sjuk till den dagen! Jag tänker njuta av varje sekund, när jag mår bra, av mitt liv som gravid, förlovad och kär! Tänk att vi snart är en familj, en ganska stor familj kommer vi vara, med mig och Jimmy som mamma och pappa till ett litet mirakel, mamma och pappa till två tokiga små katter och sen sist men inte minst, har vi ju just nu 9 chinchillor här hemma också! Så mycket att planera och fundera på, varje dag kommer vara nödvändig.
I måndags var vi och beställde vagnen, idag tecknade jag gravidförsäkring, det är bra att ha kompisar som har lite erfarenhet av det, så de kan påminna en, egentligen är det inte jätte bråttom att göra det innan v 22, för det är då de flesta grav. försäkringar börja gälla, men det kan vara en säkerhet för både er själva och för att slippa tjafs med försäkringsbolaget, OM något skulle vara fel och det skulle uppteckas på uv, för då är risken stor att det inte täcker. Det hände för Tobias och Lisa när de fick veta att Aron hade klumpfot, då täckte inte det försäkringen bara för att de upptäckt det på uv. Skrämmande tycker jag men inte mycket att göra något åt. Så nu har jag iallafall täcknat en gravid försäkring innan nästa uv!

Lite annat än gravidsnack då, idag är jag legid, jätteledig faktiskt, inget mer planerat än att städa chillaburarna och fixa hö åt dem. Otroligt skönt att få ligga kvar i sängen i morse när Jimmy gick upp, visserligen känns det skumt att han inte är hemma nu, vi har ändå varit lediga en vecka ihop och när jag jobbat har jag bara jobbat till 13 så då har vi haft mycket tid tillsammans iallafall, men men tillbaka till vardagen. I helgen jobbar jag, två dyng ska avverkas men det blir kalajs!
Annars då, nyår, det var en mysig kväll ihop med mamma och Simon, vi åt gott och drack gott (jag drack en mouserande jordgubbsdryck, som vi hittade på systemet, 5+ av 5 möjliga! Jättegott!) Vi pratade mycket och lyssnade på musik. Jag åkte hem så jag var hemma till tjuggo över elva och tänkte att jag skulle försöka hinna somna innan 12 slaget, bara för att slippa smällarna, men nä, det ville sig inte riktigt då de började smälla just då och höll på till kl 1 på natten, t j u h u, sa en kalastrött tjej som skulle upp 4,5 timmar senare för att jobba! Men det gick det med!
Måste då säga det att detta år har varit fram och tillbaka, som alla år, det hinner hända mycket på ett år och från att ha haft det riktigt tufft mellan mig och Jimmy till att sitta här idag, starkare än någonsin, förlovade och med världens finaste bulle i ugnen så måste jag säga att 2013 är det bästa året på många många år.
Det har även varit tufft pga en strulig lillebror och en cancersjuk mormor, men vi kämpar på, varje dag! Livet är fint, på sitt lilla speciella vis.
Långt inlägg, mycket att dela med mig av, kanske skulle börja skriva lite oftare istället! He he!
Men tills nästa gång! Hade!
 

Kommentarer
Postat av: Tobias Andersson

Ja jag ville ju inte stressa dig men jag vill inte att ni hamnar i samma sitts som oss! :)

Svar: Självklart inte Tobias! :) känns jättebra att ha fått ta tag i det :)
Signe Connman

2014-01-03 @ 21:35:42
URL: http://grytis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0