Baltazar en speciell filur

Baltazar, är en stor lurvig hund med ett hjärta av guld, han är nog en av de finaste hundar jag sett i hela mitt liv, det lyser av godhet genom de bruna kloka ögonen, första gången jag träffade Baltazar var för 4 år sedan, jag satt i soffan och plötsligt hade jag honom där i knät, elr knät är fel att säga, för när han satt i knät på mig så såg man inte mig, jag var pressad mot soffan och skrattade så jag tappade luften. 
Han har sedan dess varit en väldigt speciell kille i mina ögon! 
Sofia och jag har alltid sagt, hur ofta som helst, hur klok denna hund är, att han är som en människa som bara behöver titta på en med sina kloka ögon för att ge tröst. 
Förra vintern fick jag åka släde efter honom, vi hade så kul och efter när vi busade så kom han och skulle springa mellan benen på mig, han är stor och jag är kort, vilket slutade med att jag lyfter från marken! Inget som hindrar honom, han vill bli kliad på ryggen och sedan naffsar han i rumpan, han visste exakt hur mycket han skulle nafsa för att det skulle kännas riktigt ordentligt! Oj vad vi skrattade! 
Många gånger har vi åter igen suttit i den där soffan hemma hos Sofia och vi har bara legat och myst. 
Baltazar, denna speciella hund, blev idag ännu speciellare.. Han har rest till himlen.. Tårarna bara rinner och rinner, och det är inte ens min hund! Men han har ett så speciellt ställe i mitt hjärta. 
Tårarna rinner för medkänsla för min älskade vän.. 
Varför i hela friden blev det såhär.. 
Fina farbror B ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0