Städryck

Idag jobbade jag några timmar mitt på dagen men kände mig ändå helt slut när jag kom hem, har börjat sova så himla dåligt, har nog med att jag vill vakta så inte Sally får av sig tratten eller fastnar osv, sen är det inte jätteskönt att få en trattbuff av henne stup i kvarten pga att honär superduperkelig! Och det ända som hon buffar på är ansiktet! Sköööönt..! Haaha! Nä vars, nu spårade det ut! 
Hur som helst jag hade köpt hem lite gott att äta till lunch, sen damp jag ner i soffan och läste lite, med en gosig Wilma på magen, rätt som det var va Jimmy hemma också, men jag kunde inte riktigt slita mig från boken, jag som hade tänkt att jag skulle fixa i köket (de som känner mig vet att jag bara avskyr att ta hand om disken... Det är nästa lika vidrigt tråkigt som att dammsuga!) hur som helst så tryckte bebis på blåsan, typ sådär en gång i kvarten har jag fått börja gå på toan nu! Men vad gör väl det när man bara sitter hemma, då går det ju ann;) 
Rätt som det var kom jag på hur jättedammig tvättmaskinen var så jag gick och hämtade lite skurmedel och en trasa, det slutade med en helstädning av toaletten, då menar jag storstädning, putsa av allt, diska ur tandborstmuggarna, skura kaklet, skrubba kaklet plocka isär och torka och ja, tillslut kom Jimmy o frågade vad i allsindar jag höll på med.. Men får man rycket så får man, hur som helst så erbjöd han sig ta köket eftersom jag var så duktig i badrummet, hör ni vilken man jag har? 😍 
Så nu har jag landat i soffan igen, med en glad bebis som inte är lika ihop klämd av att mamma sitterdubbelvikt och skurar golv o väggar ;) den utnyttjar sitt space så att säga. Mamma däremot ångrar sig lite då ryggen inte är den bästa längre, men det brukar bli bättre om jag bara vilar lite! Smidig som ett kylskåp! 😉 
Mys, innan badrumsrycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0