Kastrering

Igår tog jag med mina två fyrbenta bebisar och åkte till veterinär Lundmark i stan, där Wilma fick en pspruta och Sally skulle kastreras, medan vi väntade på att Sally skulle bli klar åkte jag och fia (som var världssnäll och följde med mig) till cattis och fikade. 
När vi sen hade hämtat Sally och väl kommit hem så var det en himla groggy liten tös, benen gick i kors och det första hon gjorde var att kissa på mattan i vardagsrummet. 
Hon var lite små orolig och kunde inte komma upp och ligga på sina vanliga platser, tillslut somnar hon äntligen ett tag i sängen, vaknar efter ett tag av att hon förmodligen mår illa, för sen kräktes hon. 
Efter yttligare någon halvtimme har hon vaknat till lite mer, men är fortfarande vinglig. Hon försöker hoppa upp på byrån som vi har i sovrummet men får inte med sig rumpan, så hon får kanten rakt på såret... Efteråt var hon inte kaxig och jag började oroa mig hur lätt de får inre blödningar, pratar med anna och fia n som båda kastrerat sina honor och det visade sig att de kan väldigt lätt få inteblödning.. Ännu nojigare, men det var bara att hålla koll så inte såret blev lila, det har det inte blivit. 
Sen fick jag henne att äta och dricka lite äntligen! Sen gick hon och lade sig och sov. 
Inatt gick jag upp vid tre för toan. Då märkte jag att hon var vaken, helt vaken och samma gamla Sally igen, tog med mig henne in i sovrummet och så låg vi och myste, hon spann och det tar jag som ett tecken på att hon trivs, att hon inte hade ont kan jag inte säga, det tror jag, för hon skakar väldigt mycket stundtals. Men det värsta är väl att hon försöker dra bort stygnen, slickar o biter... Inte bra! Så idag blir det tratt på fröken! Annars är hon helt sig själv igen och leker för fullt med en av sina älsklingsråttor! :) 
Wilma däremot, som bara fick en spruta.. Hon fick den för att slippa vara brunstig och skrikig, innan har hon gått på ppiller, vilket har gått bra, men vi ville slippa ett piller i veckan så då tog vi sprutan! Men de första hon gör, när hon kommer hem är att ställa sig och illvråla! Inte bara en gång heller! Herregud! 
Hoppas verkligen inte det håller i sig! 
Annars skötte sig båda töserna sig toppen igår! :) 
En trött tjeja igår ❤️









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0