Rörelsemönster

Det är viktigt, såhär långt in i graviditeten, att man känner bebis varje dag, flera gånger om dagen! Våran unge, ja det är häftigt, det räcker med att jag hinner tänka, "oj nu var det nog ett tag sedan jag kände av bebis" jag säger nog, för när man har dessa rörelser, känner av dem, hela tiden, kan det nästan bli att det faller sig in naturligt och man tänker inte så mycket på det, säger rörelser för h*n är så stor nu så jag känner ungefär allt h*n gör, från att sträcka på sig till att dansa en härlig tango på revbenen! Det sistnämnda går sig inte obemärkt förbi ;) hur som helst, det är oftast mornarna som man ligger och funderar på när jag kände av bebis sist, och då! Som på beställning kommer den där efterlängtade lilla sparken elr rörelsen som en liten hälsning att "jag är här mamma, jag mår bra!" Det är en sådan obeskrivlig känsla och en lycka som innefattar lugn och trygghet! Ni som inte upplevt det än, ni har en helt ny värld framför er! Det är, åter igen, en så otroligt häftig upplevelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0