Reagerar

Okej, nu tänker jag fira! Nu är det färdig jobbat på väldigt länge! 
Nu ska jag bara njuta och förbereda inför bebis! Längta och umgås med vänner och familj. 
Jag är så nöjd med att få gå på ledigt nu. Efter att ha jobbat inom Finspångs komun i nästan tre år. Det känns så skönt att slippa tänka på tillänglighet. Slippa känna sig överkörd av poolen och äntligen få känna sig lite mer värd än en hundskit under skon! 
Sista tiden har inte varit rolig, inte alls rolig. Att man har kämpat och ställt upp för poolen och komunen under så lång tid för att sedan helt plötsligt bli undanvald. Inte få några jobb och gå och undra vad man gjort för fel. När man sedan tar upp det och det visar sig bara att de inte har koll på läget, ja då blir man förbannad! Hade jag inte varit gravid, så hade jag redan sökt  mig till norrköpings äldrevård istället. Jag hade sagt till poolen vad jag tycker om dem och berättat för dem att det är inte okej att behandla människor så som de gör. GAH! 
Nej, inga gravidhormoner här inte, för när det är fler än jag som reagerar och känner exakt likadant, då blir man förbannad! USCH! Jag kände att jag var tvungen att få ur mig dessa rader. 
Jag kommer sakna mina brukare, men det är inte omöjligt för mig att åka och hälsa på dem. De är så fina, mina gamlingar, de kommer alltid ha ett speciellt ställa i hjärtat hos mig! 
Idag har jag jobbat några få fjuttiga timmar med fick då samtidigt säga hejdå till mina brukare. 
Sen fixade jag lite här hemma, och slocknade i soffan en halvtimme! Sen var det lunchdags med Filla, en massa prat och det var verkligen den snabbaste timmen på länge! Skönt att få prata av sig lite och sen åkte jag hem och bäddade rent i sängen och hängde tvätt, pratade med mamma och nu har jag däckat i soffan! Så får det vara helt enkelt :) 
Imorgon, första dagen på nästa kapitel, ska jag ha två klippningar, sen in till stan, hämta stamtavlor och umgås med Sophie! Sen på kvällen ska jag på lite tjejmys hos Anna! Första dagen blir en kompisdag! Och jag klagar inte! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0