Kulan och jag

Här sitter jag och kulan, vi kokllar på "Livet på BB" Kan tycka att det är den bästa förberedelsen för min del, att få se hur allt går till, hur folk reagerar och får mig att "drömma" om min egen eller våran! Förlossning. Det är en sådan skräckblandad förtjusning! Jag är livrädd, skräckslagen och känner mig inte alls redo för att göra detta, ena sekunden, andra sekunden sitter jag och tar i jag med medan kvinnan på tv.n krystar och skriker och jag tänker " Skrik inte! Ödsla inte energin på att skrika! Andaaaas, du måste andas!", alltså jättetaggad och förtjust! Det som skrämmer mig mest är de där förbannade nålarna de tänker sticka i mig, hela sjukhus miljön skrämmer mig väl men tack vare att vi gått på föräldrautbildning, varit mycket på sjukhus nu sista tiden så känns inte just sjukan så skrämmande.
Igår kväll var en såndär kväll jag hade hoppas på att verkligen få slippa! 
Det var så tungt, jag kunde inte ligga ner för då sväljer jag luft eller får sura uppstötningar, eller så blir jag galet yr. Sitter jag upp kan jag knappt andas och ryggen värker, när jag står upp så kan jag oxå få svindel nästan! Det snurrar och jag måste iallafall sätta mig. Det tar minst 5-10 stönande och stånkande bara för att vända sig om! 

Plutten älskar att klonka på mina revben eller bara ligga med fötterna tryckt mot revbenen och det känns ungefär som håll, i härdig håll! Det trycker mot tarmar och det märks så otroligt att det börjar bli trångt där inne! 
4 veckor till, sen får du gärna pina din mamma i några timmar så vi kan få träffas! För vi längtar något otroligt efter dig! 

Idag har vi, jag, Jimmy och svärmor varit till Söderköping och köpt tyg till babykorgen, den kommer bli helt himelsk om det blir som vi vill! 
Jimmy är till garaget nu och jag njuter av att bara vara, ska gå en sväng med Bruno snart i det fina vädret! Vad jag önskar att vi hade hus när det är såhär fint ute! Jag känner mig verkligen inte bekväm med att bara gå ut på gården och vara där när folk ser allt man gör. Lantlolla, det är jag! Haha!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0