Kattmat

Jag skulle vilja tipsa folk där ute om det är så att eran katt tycker att maten den får inte är något god. 
Så var fallet för våran Wilma, vägrade äta torrfoder så hon levde typ på burkmat, vilket inte alls är bra! Så jag gick till Djurmagasinet i stan och bad om hjälp. 
Han berättade att i de flesta torrfoder för vuxna katter så finns det inte lika mycket smak, protein, så i vissa fall tappade katten matlusten. 
Jag blev inteoducerad för 5 olika sorter med mycket smak och hög köttprocent. Jag fastnade för det ena och köpte en liten påse för att se om Wilma skulle tycka om det! Och visst gjorde hon det! Det är inte bara det att hon tyckte om det, hon har gått upp bra i vikt sedan dess och ser mycket finare ut! 

Så här ser påsen ut och den här lite större påsen ligger på 145:- helt klart värt om man vill ha en välmående katt hemma! Nu får hon ca två potionspåsar med mjukmat i veckan, mest för att det är gott och kan vara på för o vara säker på att ens katt fått i sig rätt mägnd med vatten också!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0