Melodifestivalen 2013

Ja, visst har jag tittat, inte sådär att jag har bänkat mig varje vecka bara för att det är mello, utan det har blivit om det har liksom! 
Men igår! Då satt jag och Sofia bänkade, mätta i magen och med chips på bordet och ljusen tända! 
Jag tänkte gå igenom alla bidrag ett för ett faktiskt! :D 

1. Ullrik Munter : Detta var min favoritlåt! Faktiskt! Han sjunger väldigt bra, den där lite hesa och så är han ju faktiskt himla gullig! 
2. David Lindgren : Jag tycker att han körde samma låt som förra året, och den låten är jag så otroligt trött på. Tummen ner alltså!
3. State of Drama : Älskade låten! En myslåt! Men inte mer än så! Den är skön att lyssna på när man sitter i bilen! Jag blev så chockad när jag hörde den första gången på radion, (såg inte den deltävlingen) Så säger de att den kom ifrån mello! Blev lite besviken faktiskt! Då blev den mellostämplad.. 
4. Anton Ewald : Helt okej! 
5. Louise Hoffsten : Jag beundrar denna kvinna! Från djupet av mitt hjärta så beundrar jag henne! Hon har så ont, det syns så väl, men det är som hon sjunger! "Only the dead fish fallow the stream" Hon simmar upp för strömmen! Hon ger sig inte! Låten är mysig, men ingen mello.. Eller så är det de det är.. Ja ja! Helt okej!
6. Ralf Gyllenhammar : Gillar låten stenhårt! Han sjöng dock inget vidare igår.. Tyvärr!
7. Ravailliacz : SÅ FRUKTANSVÄRT ROLIGT! Jag älskade låten och jag älskade gubbarna! Låten var ju svängig och jag gillar att de gjorde det! Tummen upp upp!
8. Sean Banan : Säg vad ni vill, men han är underhållande, och han gör musik som är medryckande! Jag blir som ett barn och tycker att det är skitkul!
9. Robin Stjernberg : Ja du, jag har alltid haft jättesvårt för den här killen, tyvärr! Men det är en medryckande låt! 
10: YOHIO : Någon som vågar, det hyllar jag honom för, även om det hade räckt med hälften, usch vad jag är hemsk, men faktiskt! Inte konstigt att han blir klassad som bög när han står och kladdar på sin basist. Men han sjunger riktigt bra och det ska bli spännande att se om han visar sig mer i Sverige eller om han åker tillbaka till Japan igen, mer på heltid. 

Nu vill jag säga vad jag tycker: Jag tycker att det är himla träligt att det är Internationella länder som väljer vinnarna! För om det inte hade varit för dem så hade det varit YOHIO som vunnit. Faktiskt.. Illa.. Men men! Lycka till Robin! 

Till underhållningen så var Loreen det bästa! Med alla de där barnen! Åhh!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0