Klass 1

Både igår och idag har jag varit på nyhemsskolan, i klass 1, små ettriga djävlar! ungefär! iallafall kände jag det så igår, idag, är de små ettriga skitungar! Som faktiskt kan vara riktigt söta! 
Det som är att de tar musten ur mig, fullständigt! Har aldrig varit så trött känns det som, både igår och idag! Men det är ju roligt! Det är roligt att vara tillbaka på nyhem en sväng också, jag gick ju trots allt mina högstadiedagar på den skolan! Tänk, jag kände mig så lliten och barnslig på den tiden! Det var jag ju också, det vet ju jag också! Alla är olika och alla utväcklas olika vid olika stadier i livet! Jag har varit sen med mycket! Men jag var trots allt en av de första att flytta hemifrån! Vilket känns bra! För mig, det var det där nödvändiga som jag behövde för att växa i mig själv! 
Hur som helst, så är det väldigt roligt att se alla 7-9or som man får träffa i matsalen, tänk! Så stora de känns! Ja menar, ALLA killar var minst en halvmeter längre än mig, och så kort är jag inte! Även i 4-6orna var enorma! Långa alltså! Jisses! Mina små grytgölsgrabbar känns så väldans små när man har sett dessa elever! 
Appropå Grytgöl så är det dit jag ska imorgon! Åh det känns så kul att det är mycket lärarvikariat nu! Jag växer i det för varje dag! Både igår och idag läste jag högt ur Tsatsiki för barnen. Jag har haft så otroligt svårt för en sån sak, då jag har en släng av ordblindhet, min hjärna och ögon hoppar över vissa ord! Därför kan det bli väldigt krångligt när man läser högt! Men det gick bra! Jag är stolt över mig själv! 
Nu ska jag slappa, lite film och mys med Bruno och Wilma! 
Snart är Jimmy hemma igen, tänk så jag saknar den människan! Mitt hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0