Chinchillautställning i Norrköping 2013

Igår kom Sofia kl 06.00 och hämtade upp mig, mot Norrköping, vi anländer samtidigt som skåne-brudarna, fnittriga och allmänt pigga droppar de ut ur den lilla röda bilen! 
In med alla saker och chinchillor i Himelstalundslokalen där våran utställning skulle hållas. Vi visste att det skulle bli en otroligt lång dag, då det var otroligt mycket djur som skulle dömas! 
Närmare 250 djur på 33 utställare! Väldigt roligt men vi förstod att det skulle bli en lång dag! 
Jag hade fått i uppgift att vara "burbärar ansvarig". Det innebär att jag ska ha ansvar över de som fått uppgiften "burbärare" ha koll så domarna fick sina domarkort på alla chillor, ta emot och ge information ifrån poängräknarbordet! Det var mycket djur som skulle placeras ut och det var världigt rörigt ett tag. För mig gick dagen otroligt fort för oss som hade något att göra hela tiden, men plötsligt hör jag mitt namn ropas upp när de har prisutdelning; "På första plats har vi Dissing's Saga ägare Signe Connman!!" VA?! Tänkte jag, hur är det ens möjligt? Hon hade ju gått ner lite i vikt och satt igång med pälsväxlingen. Jag blev så otroligt glad och äntligen fick jag mig min första pokal! Min fina tjeja! 

Jag ställde Saga och Blue Boy, 
Saga fick en poäng på 84 poäng och cert! 
Blue boy som var ensam i sin kastratklass blev etta med 77 poäng!
Men vi fick oss en fin lila rosett! 

Dagen fortsatte, men vid 18 tiden var vi äntligen klara med alla djur, och vid 19 hade vi städat och kunde påbörja årsmöte och medlemsmöte. Halv tio kunde vi bege oss hemmåt efter en lång men härlig dag!



http://isfolketschinchilla.se Läs mer där och följ mig och mina chillors resa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0