En tung kväll

 
Ikväll är det tungt, så otroligt tungt, klumpen växer sig större och tårarna svämmar över ständigt. Panikkänslan över att tappa kontrollen över sig själv är oundviklig. Min älskade lilla tuss, som jag älskat så djupt sedan första stund, imorgon ska du få flyga vidare, imorgonbitti är sista gången jag får se dig, sista gången jag får hålla om dig, sista gången jag får se in i dina kloka ögon och bara känna den enorma kärlek som strömmar ur dig. Min fina lilla chilla, tänk vad du har förändrat mig. Tack vare dig har jag träffat så många fina nya vänner, tack vare dig sitter jag nu här hemma med 8 andra små luddisar, varav 3 härstammar ifrån dig. Ändå kommer det kännas så otroligt tomt utan dig. 
Det kvittar vad folk tycker, att det bara är en råtta. De vet inte bättre, de vet inte vilken otrolig personlighet en chinchilla sitter inne med, de känner inte dig. Om de hade gjort det, skulle de förstå. Det spelar ingen roll. 
För mig är du den finaste, varmaste, bästa och mest kärleksfulla vän man kan önska sig. 
Jag älskar dig, min snällaNella. Sovgott. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0