Bråvalla 13,sammanfattning

Så trött! Otrloligt trött är jag! Men det känns himla bra att man har varit med på första Bråvalla! Trots vädret, snacka om pissväder! Det regnade, det åskade och det var stundtals så skönt med solen! 
Jag lär svettas alkohol i flera dagar! Men jag blåste en ren 0.00a idag så ingen behöver vara orolig om de möter mig på vägen! Ikväll ska vi dock ingenstans! Jimmy har sovit konstant i två timmar nu! Jättetrött och helt sönderbränd är han! Älskade lilla hjärtat mitt! 
Min fina lilla katt ligger bredvid mig och myser, hon har ju som sagt varit hos "mormor" (min mamma) nu när vi varit iväg! Och vi blir så stolta över att höra att hon sköter sig! Snuffsan! 
Men tillbaka till Bråvalla! Det började med att vi tog med ett tält som vi skulle sova i på onsdagkvällen, dagen hade bestått av att förberedelser inför festivalen, köpa det som fattades och fundera ut vad som skulle behövas. 
Vi åkte iallafall dit och mötte upp folket, började sätta upp tält och inser att vårat tält inte var ett helt tält.. Det var bara ett "yttertält" Så det fick stå sen åkte vi hem och packade, sen åkte vi och köpte ett nytt tält dagen därpå och begav oss mot Bråvalla igen, regnet hängde i luften och jag missade Eldkvarn för vårat nya tält var långt ifrån lätt att få upp! Hur som helst, tillslut satt vi där i stolarna och njöt av den första knäppta! ÄNTLIGEN! 
Det regnade och solen sken, jag kommer inte ihåg allt, det är så mycket som händer på så kort tid, vi såg Rammstein på torsdagkvällen och det är ju inget jag gillar, verkligen inte, gillar det inte mer efter att ha sett dem heller, de bjöd på show, sångaren satte på sin pianist i röven och sprutade någon sörja över publiken. Det var sjukt, hel sjukt.. 
På fredagen åkte vi till ica på morgonen och åt en fet räkmacka var och handlade på oss lite vatten, då det inte fanns vatten på campingen, (Otroligt dåligt..). Tillbaka till campet och folk rullar in, vi var närmare 30 pers och det var så roligt! Så toppen! Alla var med alla! Vi såg Hoffmaestro och det var så otroligt roligt! Så sjukt bra! Vi såg även Green Day, vilken energi, de höll på i 2 timmar och 30 min, jag var så sjukt trött och de gjorde allt för att underhålla publiken, så pass mycket så man blev otaggad, det var som att de glömde att de faktiskt var där för att sjunga, men det bästa de gjorde var att ta upp en kille på scen, det brukar de tydligen göra, men det var det att denna kille ägde! Han var så sjukt bra! Billy blev så chockad så han bara stod och gapade, sen fick killen gitarren som han hade spelat på! Hur härligt! Hela publiken blev som tokiga och släppte loss som bara den! Otroligt härligt! Fredagen innehöll dessutom mest sol! Det var här de flesta brände upp sig fullständigt! (Jimmy) he he !! 
Lördagen var jag så taggad, fredagen var jag bakis halva dagen, inte kul! Men vädret var inte lika taggat som jag! Det var mer laddat då det brakade loss med världens åskskur precis när vi skulle på kalle bah, det var inte värt det, så vi satt i tältet och tryckte, om åska är läskigt när man sitter inne så är det inget emot vad det är i ett tält! Fy fan! Usch! 
Men det gav efter och tillslut kom solen fram, och det gjorde även vinpåsen! "Kan Denka kan Denka kan Denka dricka vin!?" Så ska man hetsdricka vin... Slutar oftast väldigt bra! Faktiskt! Väldigt kul! Denka förresten, han var med förra året också och fyller år idag! Så vi firade honom igår, jag klippte en lugg på honom med hjälp av en fickknivssax! Ha HA ! Så söt blev han! 
Som sagt, det var sista kvällen och det spårade verkligen! Jimmy blev galet kul med allt sludderprat och vi såg Takida och Volbeat! Lyckliga jag! Vi skulle köpa mat, då kom det mer regn och vi stod i matkö, där hittade jag världens härligaste människa! Fy satan! Killen hade kilt, och all in för sin klädsel, han började med att tränga sig, utan att det var med flit, men sen började vi prata, och jisses! Han kunde inte sluta prata heller! Fy satan! Hahah! Det var en toppen kväll, det har i det stora hela varit en himla bra festival bortsätt från att det var väldigt dåligt med bajamajor, de toaletter som fanns var ständigt trasiga, det fanns absolut inget toapapper, inget vatten och de som arbetade var få och otrevliga. Finns en helt del att rabbla upp, men det pallas inte just nu! 
På återseende!
Sen var det ju så att jag inte tog med mig någon kamera, så jag tar en bild från Angelica och hoppas att hon gillar läget, för bilden var sååå fin! en fin bild på en fin tjej! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0