Livets nerförsbacke

Livet går rakt neråt just nu, ungefär. Jimmy och vännerna håller min näsa ovanför vattenytan. 
Våran familj har fått höra att våran fina mormor/farmor inte kommer bli frisk från sin cancer. 
Jag citerar det jag skrev på min facebook igår. "Om jag inte har sagt det förut så vill jag säga det ordentligt nu. Jag hatar dig, Cancer, jag vill inte veta av dig mer! Försvinn från våran fina mormor/farmor! Stick och brinn!"
Jag hatar dig, Cancer, jag HATAR dig! 
Sen är det min fina mamma, hon har sålt vårat hus i Borggård, 19 aug ska hon vara ute ur lägenheten, det är om en månag. En månad kvar av huset som jag har bott i under hela min tonår. Så mycket minnen som finns i det huset, så många fina stunder. Det är en självklarhet för oss alla att hon säljer huset, men det är tungt, det är svårt att förstå!
Jag kom inte in på skolan, eller jag blev inte nekad, men jag är reserv, plats 42, plats 42, finns det ens en liten chans?
Jag vet inte, jag tycker bara det känns så trist. 
Min mage har krånglat en längre tid, idag hamnade vi på sjukan, ett stick i fingret och urintest visade röda blodkroppar i urinet, vilket tyder på njursten. Härligt! 
Som ni hör, så flyter jag inte lätt på ytan just nu. Det är tungt, men, en fin vän sa till mig, nu när jag behövde det, jag behövde höra "Det löser sig" 
"Allt löser sig Signe, det är precis vad jag tänker när allt är botten och värdelöst, för efter allt det onda, även om man ej märker det, så lär man sig att än mer uppskatta allt det goda! Tänk på att du har ett underbart liv ändå,  du har jättefina vänner som bryr sig om dig, en underbar pojkvän och familj som du betyder allt för! Ni har en jättefin lägenhet, en super go' katt, mysiga chillor som du är stolt över! Allt kommer ordna sig. Det löser sig!"


Imorgon ser jag fram emot dock, man måste se fram emot saker för att orka! Imorgon ska vi på dop, Jimmys lilla kusinbarn ska döpas, sen fyller hans underbara mormor 60 år! Kalas!
Amanda fyller 19 också, men det får bli en annan dag som jag får fira henne! 
Blicka framåt och försök att se alla ljusglimtar här i livet!
Dagens pyssel, skingra tankarna!

Kommentarer
Postat av: Fiaskots

Samtidigt måste du tillåta dig att vara ledsen när det är jobbigt & inte trycka ner de känslorna, då blir det bara värre! Men att se framåt efter att man låtit sig vara ledsen är viktigt, så man inte fastnar i en evig sorg. <3 men tillåt dig att vara ledsen när livet är jobbigt, för då har du ännu mer glädje av att se de små och fina sakerna! Allt löser sig <3

2013-07-19 @ 18:58:37
Postat av: Anonym

Även om det är jobbigt för stunden får man försöka se något ljust i det hela. Som din goda vän sa. Du är underbar och älskad av dina närmaste. Så länge man har tro hopp och kärlek kommer man långt. Och plats 42 är ingenting. Det kan hända mycket på tiden fram till skolan börjar!

2013-07-20 @ 03:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0