Isfolkets Tula


Fina lilla tjej. Det vr denna lilla dam som fick mig att bestämma mig att jg visst skulle ha med någon chilla från Danmark, dessa nervösa men ändå så speciella ögon som satt i sin lilla bur och spottade mot mig i ett försök att skrämma mig, det  funkade inte utan när jag väl höll i henne för första gången så kröp hon in och gömde sig i min jacka och jag var såld! Hon och Villemo fick följa med mig hem, hon var fin och jag trivdes med henne, hon var speciell och passade bra in hos oss! Igår märkte jag att hon inte alls var den lilla Tula jag lärt känna, hon var jätte hängig och blöt runt ögonen och när jag kände på henne hade hon en tagg precis framför ögat och då var det klart, det var bara att ringa till Hanna. Sofia och jag åkte och några timmar senare led hon inte mer. För mig var hon en fin chilla, en liten och fin liten luddtuss. Nattinatt luddis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0