Drömjobb

Vad är ett drömjobb? 
Vem avgör att det är ett drömjobb? 
Jag har så svårt att veta vad det är jag vill jobba med i framtiden, vad det är jag ska satsa på! Jag vill jobba med människor, jag vill jobba med djur, jag vill vara kreativ, jag vill tjäna en bra peng! 
Ett drömjobb är ett jobb där man får mycket pengar för lite ansträngning! Det tycker nog alla! 
Men samitigt så är ju jobb något som man faktiskt ska hålla på med, då måste det ju vara något som man tycker är roligt! Så även om man tjänar mer på att sitta vid en dator och prata i telefonen i ett högt hus i någon stad. Så är inte det något jag skulle vilja utsätta mig för! ALDRIG! Jag tänker och tänker! Jag vill jobba med barn, jag vill vara kreativ. Mer och mer inser jag att jag faktiskt vill bli det jag funderat på nu på sista tiden. Samtidigt som jag har jättesvårt att släppa ideen om att bli frisör, nagelterapeut, make up artist! Kreativa yrken! Det är så svårt! Men jag måste ta tag i mina drömmar! för livet är här och nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0