"Det är bara Facebook, det är bara text"

Jag sitter just nu och tittar på Uppdrag Granskning. 
Julia och Natachja är två tjejer som har gått ut med vad de tycker om att H&M har tryckt ett linne med Tupac, på H&Ms facebooksida. De antyder att det är fel att H&M lyfter fram en människa som har blivit dömd för sexuella övergrepp. Detta fick folk att rasa, de fick rasande kommentarer kastade i ansiktet "Du ska dö din hora" "Din jävla slyna jag hoppas du blir våldtagen och dödad" etc. etc. 
Detta gör mig mörkrädd, så fruktansvärt mörkrädd! Hur kan man skriva sånt till en annan människa? 
Uppdrag granskning tar saken i sina händer då Polisen la ner anmälningarna dagen efter som de hade kommit in. De besöker några av dessa personer som vräkt ur sig de värsta kommentarerna och de säger då till sitt försvar "Det var ju inte bara jag, det var ju tusentals elaka kommentarer. Jag ville bara få fram att man ska tänka sig för innan man skriver någonting."  ...tänka sig för innan man skriver någonting... och då har denna människa skrivit att han önskar att hon blev våldtagen och kallat henne för slyna. Vad har dessa människor för ordföråd undrar jag. Hur kan människor kalla varandra för slyna, hora, fule fan osv. OCH HUR KAN NÅGON ÖNSKA ATT NÅGON SKA DÖ ELLER BLI VÅLDTAGEN? Vad finns det för människor därute? Skäms ni inte? 
Inte nog med det, utan det är ju så att Facebook är bara Facebook, och det är bara en text som inte är samma sak som att möta människan öga för öga. Det är såna svar de får också. Jag blir förbannad, ledsen och mörkrädd! Människor vet inte vad respekt är längre, det är riktigt jävla sorgligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0