Äventyr och Paradiset!

Nu sitter jag hemma efter att ha varit på äventyr och hämtat hem omplaceringschinchillor med Fia! Hon är en reg. omplacerare och det är en himla tur att hon finns! Som idag, Då kom vi hem till en familj med 12 chinchillor, 5 honor och 7 hanar tror jag det var! + en liten liten unge som föddes för några dagar sedan. Vi tog med oss 6 av dem + den lilla ungen, även om det är fel att flytta på små ungar så var det tvunget. Hon fick sitta innanför min tröja så hon fick all den värme hon kunde få, vilket gick bra! Hon var/är pigg och nu håller vi tummarna på att denna lilla tös ska få klara sig! 
Världens bästa Fia, jag är så mäkta imponerad över denna människa! Som viger sitt liv åt dessa djur, hon är en eldsjäl utan dess like! Min fina vän! Jag är så glad att jag har henne! 
Om det inte hade varit för att jag snart ska åka till djupvik, till mitt paradis, så hade jag nog tvingat Fia att låta mig ta hand om den lilla tösen, då Fia ska jobba hela helgen, men jag vet att min mormor inte skulle vara överförtjust i en liten chilla som behöver matas en gång i timmen! 
Vi får hålla tummarna för att det ska gå iallafall! Vi får se hur det går om jag får ta henne på söndag till måndag, men det märker vi! Adrenalinet pumpar och jag vill verkligen att denna lilla skönhet ska få det bra! Och det får hon! bara hon är stark!
Snart bär det av till mina favoriter! På lite avkoppling och det kan behövas ibland! Mina älskade morföräldrar! 

Bebis mellan tuttarna! Det är där de överlever!

Morfar Janne och Mormor Monica <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0