Julhelg

Hejsan hoppsan! 
Jag har haft lite julledigt och tänkte att jag även skulle ha det här ifrån också, haft det skönt med nära och kära. 
Det har hänt så mycket och julen blev väldigt lyckat! 
På Julafton vaknade vi lite små skapligt och bytte julklappar ihop, bara jag och Jimmy. Och då kan jag säga er det, att jag fick en ring av Jimmy, så från och med den 24/12-13 är vi förlovade :) Sedan under hela dagen var vi hos Bosse och Tina och firade jul där, på juldagen åkte vi till Jimmys mamma och efter det åkte vi till min mormor och morfar och firade lite jul även där, sov kvar där och hade det allmänt jättemysigt. Annandagen firade vi hos min farmor och farfar, sen har vi tagit det lugnt, vi har stor städat och varit hos mamma och classe på en myskväll. I lördags var vi på det sista julbordet och hade lite små party med de andra paren i vårat fjollgäng! 
Det var lyckat och när de andra åkte till Hugge och festade vidare åkte jag och Jimmy hem, lite film sen sovdags! 

Idag var det en stor dag också ska jag säga er! Klockan tio så var vi på baby proffsen och kände åter igen på våran fina vagn som Tina har hittat åt oss, den är så otroligt jättefin och jag är så barnsligt förtjust i den! Den kommer passa så bra hemma hos oss! 
Här har vi skönheten. Emmaljunga Mondial de Luxe, vi har beställt den i marinblått och vitt. Med de stora pumpbara däcken, stålkorg och den ser så allmänt lyxig och klassisk ut! Den ända nackdelen med hela vagnen är att den är så förbaskat stor! Kommer bli otymplig men det får det vara, det är när man ska någonstans, så det är bara gilla läget! Den är förbaskat skön att köra och jag är så glad! Det känns väldigt verkligt nu. Lilla skrutt!
Titta på detta, det är jag och Jimmy, i ca 1-2 års åldern, hur söta var vi då ändå inte? TÄNK då hur söt våran lilla skatt kommer vara! Jag blir helt varm i hjärtat!


Hur som helst, idag har varit en så otroligt skön dag! Vi gick upp skapligt, det var fint väder och solen sken äntligen lite på oss och vi har hunnit med så mycket. Beställt barnvagn, beställt rätt storlekar på våra ringar, vi har hunnit med systemet och storhandla, vi har ätit en god lunch och nu sitter jag här i soffan och känner mig nöjd med dagen! Ikväll kommer Amanda på lite kvällsmys och så ska vi byta julklappar!
Imorgon är det nyårsafton och då ska jag först jobba 7-13 sen åker jag ut till min fina lilla mamma och lillebror, vi ska fira in det nya året, dock kan jag gissa på att jag kommer åka hem innan 00, då jag ska upp och jobba 7-13 även nyårsdagen, inte gör det mig något, jag personligen kan tycka att nyår är lite för överskattat. God mat och trevligt sällskap räcker gott och väl! 
Men jag hoppas ni får fira in det nya året på bästa sätt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0