Jordgubben

Ibland saknar man saker och ibland längtar man till saker, i några dagar har jag verkligen tänkt tillbaka och saknat "Jordgubben" eller mera, mina och Amandas övernattningar där. 
Jordgubben var ett litet rum uppe vid Amandas stall, som kallades Jordgubben, det var målat i rött och hade en dubbelsäng och en bäddsoffa. Där hade vi många övernattningar, vi låg där i jordgubben med ett elektriskt elemet påslaget för att hålla lite mer värme. vi låg där och pratade tillfälliga förälskelser, läste hästtidningar och Fridatidningar, ringde hetalinjen och busringde. Vi var så otroligt busiga men vi var så glada och lyckliga. Vi gick upp tidigt på morgonen och hämtade Cazzandra och Nova och satte upp barbacka och red en mysig morgontur en tidig sommarlovsmorgoon.
En kväll i Jordgubben som jag minns extra väl var när Amanda hade pyjamasparty, vi var några tjejer som skulle sova allihopa i Jordgubben och Zarah kom upp med en pendel. Pendeln fick man fråga en fråga och då svarade den ja eller nej genom att alltingen börja gunga fram och tillbaka eller gunga i en cirkel. Vi var unga och det var inte så djupa frågor, men det var Amanda som undrade om det skulle vara fint väder dagen där på, på så sätt kunde vi se om det stämde eller inte, och den påstod att det skulle bli fint väder, dagen efter var det den finaste dagen på hela året. Lite häftigt, det är minnen som bara fastnar. 
Ikväll ska jag och Amanda ha en skönt och mysig övernattning här hemma på ängsvägen. Vi kanske inte ringer någon hetalinje, men man vet aldrig! 
Nu ska jag snart iväg och få naglarna fixade hos Klara, hon ska öva blommor i akryl, så jag tänkte att ja! Kör på bara! Så jag har ingen aning om hur det kommer sluta, men vi är båda lika taggade! 
Du och jag, min fina fina vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0