Första magbilderna

Magen börjar sakta men säkert komma! Detta är både häftigt läskigt och känslosamt! 
Varför det är läskigt är för att plötsligt känns det inte som min kropp längre, när man känner på bulan så känns det så svindlande och så märkligt! Men ändå så naturligt! Tänk vad en liten slämmig spermie och ett ägg kan åstakomma! 
Börjar kännas utmattande att må dåligt nu, det skulle vara skönt att bara få börja njuta nu! Men jag hoppas det kommer vart efter! 
Nu är inte jag världens smalaste person, men att dra in magen har aldrig varit svårt för mig, men nu, nu går de icke! Något är ivägen för att det ska gå! En hård liten grapefrukt typ! Bulle bull! 

Bebis ligger just nu mellan troskanten och upp mot naveln, inte riktigt enda uppe vid naveln men bulan är som min hand ungefär! Spännande o se hur stor man blir! 
Igår införskaffade jag mig mina första mammajeans, svarta strech, otroligt sköna och väldigt snygga faktiskt! Varför jag redan införskaffat det är för att jag tycker det känns obehagligt när det trycker på magen, det hjälper inte mot illamåendet, så nu sista veckan har jag haft en toffs i mina andra byxor så jag slipper knäppa knappen! 
Fick även ett jättefint linne av mamma där magen får plats att växa i! Amningsanpassat dessutom så det var helt enkelt perfekt! 
Nu ska jag åka mot jobbet i stormen, det blåser väldans mycket ute! Ska jobba 17-21 hoppas det går! Yrsel och jobb är ingen bra kombo! Men signe och pank är ingen bra kombo heller! 
Pöss på er!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ett tips till dig är att du tar ut navelpercingen redan nu eller fixar en gravidpercing för de blir jätte fult runt naveln.

Svar: Tack för tipset! :)
Signe Connman

2013-12-06 @ 10:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0