Blommördaren

Vill ni veta en hemlis? Och en jätteful ovana jag har? 
Jag SUGER på att lyckas hålla mina blommor vid liv. Eller, jag glömmer alltid vattna dem, så dör de, men sen har jag endel kämpar som jag haft nu bra länge som jag kanske inte vattnar på nästan två månader och sen kommer ja på! "Just ja, man skulle kanske vattna lite blommor!" Så får de vatten, sen glömmer jag det sen igen. Vi borde bara ha plast blommor egentligen.. Men då lär jag ju aldrig lära mig! Denna gen måste hur eller hur komma från min pappas sida, för min mamma är rena trädgårdsmästaren, älskar att hålls med blommor och kan hur mycket som helst. Medan jag är glad om jag vet vad en Orkidée är! De älskar jag, men även en av mina två riktiga, har jag nästan lyckats ha död på, mamma som påstod att det var omöjligt, nähärå! Gick hur bra som helst sa jag efter några veckor! Men mamma är nog blommornas Gud eller något för efter att hon har trollat lite så kom den sakta men säkert tillbaka och just nu blommar den för fullt! 
Helt enkelt, blommor är fina, jättevackra, men att sköta dem, det är inte min grej. 
Nu när mormor och morfar var här sist fick jag en fin julblomma som mormor hade pysslat ihop och jag tänkte direkt "oh hur ska detta gå!". Då kommer hon med den bästa kommentaren som jag hört på år och dagar, "Den där behöver du inte vattna!" Åh min skapare vilken lycka! Den har nu vuxit snart en dm på två veckor, vilket är väl ganska bra? Den kommer nog vara jättefin till jul! 
Hur eller hur, nu ska jag klä på mig och traska ut till min äckliga fula dumma bil som jag bara önskar vore Alban, ååh vad jag saknar min Alban! Min älskade lilla blå.. Men men, jobb står på schemat idag! 
Ha de gött! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0