Skolor

Tjolahoppsansa!
Dag 2 av soppätandet, eller ska vi säger dag 1 1/2 Ikväll ska jag göra mig en god sallad med vattenmelon, åhhhh så jag längtar!
Just nu sitter jag på jobbet, och oj så segt det är just nu, vi bara väntar på att något ska hända eller att få gå hem vart efter!
Regnet öser ner på oss ibland, himla märkligt väder om du frågar mig!
Och oj vilket meningslöst blogginlägg!
Just nu sitter jag och tänker på att det är många där ute som börjar skolan, tänk att det är tre år sedan jag gick på mitt sista skolår på Bergska, det pirrar nästan till i magen på mig när jag tänker på det! Och oj vad skönt det är att slippa skolan, jag var ju väldigt inne på att börja plugga nu till hösten men jag har verkligen tänkt om nu de sista veckorna, plugga vill jag göra, men jag får nästan panik av tanken på att sätta mig i skolbänken, bland dömande människor. Man måste klä sig snyggt, man måste se bra ut, hår och smink. Det får mig nästan att kräkas, det finns inget skönare än att komma till jobbet, med håret i en knut på huvudet och osminkad, och ändå känna sig fin! För det finns inga som är så duktiga på att ge komplimanger som de gamla.
Nu säger jag inte att alla skolor är så, men det är så jag har upplevt det och även om jag vuxit otroligt på dessa två år som jag varit ifrån skolan så får tanken på att man måste se så himla perfekt ut bara för att man ska gå till skolan att hoppa undan.
Jag är fortfarande väldigt inne på att plugga till våren nu istället. Fridtidspedagog med Bild som inriktning, men också barnpsykologi, för hur många ungar är det inte där ute som har det svårt. Jag vill vara den där läraren som hjälper barn, som får skolan att bli ett kul ställe. Som hjälper och stöttar när det är svårt, vad det än gäller!
Men än så länge är jag inte redo att sätta mig i skolbänken, därför funderar jag väldigt starkt på att plugga distans, och då även jobba på sidan av!
Vi får se, jag ska fundera lite mera. Nu är hösten här och skolorna börjar väldigt snart.Jag längtar efter barnen! Det ska bli kul!
Titt jag fick ju ur mig lite tankar!
Ha de!

Fin bild på vårat fina hem!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0