Det var bättre förr

Livet går upp och ner ibland, just nu går det lite nerför, det är rörigt och jag mår inte bra av det, samtidigt som jag är så lycklig över vad jag har.
Jobbet är tufft, lite för tufft.
Det är solen som får dagarna att gå, jag älskar denna värme som faktiskt kommer mer och mer! 
jag längtar efter sommaren, längtar att få se vad den har att erbjuda!
Jag har en önskan, det är att hitta rätt i jobbvärlden, jag vill hitta ett jobb som är Signe, och jag trodde att jag alltid vetat vad jag vill. men så plötsligt så vet jag inte, jag vet inte alls vad jag vill.. jag vet att jag inte vill jobba med det jag jobbar med just nu, jag känner att det vill jag inte. Jag är en skapande människa, jag vill skapa saker, frågan är var jag ska hitta min väg, vilken väg är rätt i livets stora laburint, jag vet att jag hittat några vägar rätt, jag vet vem jag är och jag vet att jag har hittat min andra halva. jag vet att det är han som gör mig hel och det är han jag vill sitta med där på en bänk vid vattnet om 60 år eller något, och mata ankorna. men det är lång väg dit, och jag vill känna när jag sitter där på bänken hand i hand med Jimmy, att jag hittade rätt på alla livets vägar. men för att hitta rätt måste man våga göra fel! så jag måste våga ta steget och försöka! 
Det är helt otroligt hur skönt det är att skriva av sig, det känns så mycket bättre redan, när jag satte mig och började skriva så skakade jag för att jag var så arg och ledsen på allt! nu känns det skönt, och jag ser solen och alla ljusa stunder som den för med sig. Älskade sol! 

Kommentarer
Postat av: Emma Söderberg

Älskade Signe! Att läsa det här gör mig så otroligt glad i hjärtat <3 Jag är så otroligt stolt över dig, du har kommit så långt, lärt dig så mkt och vuxit såt otroligt! Jag har nog alltid sett att den här enorma potentialen har funnits inom dig men det gör mig så lycklig att tårarna stiger i ögonen att höra att du äntligen verkligen börjat hitta dig själv - bli trygg med den du är, se dina gåvor och kvalitéter och älska dig själv för att du är unik! <3 Jag tror på dig - som alltid :P - och jag VET att du kommer hitta rätt i livet :) Du är modig och smart, du är vacker och trygg och jag är övertygad om att du kommer sitta rynkig och grå på en bänk en dag med en djup tillfredställelse, glädje och frid <3 Jag saknar dig <3

2012-05-06 @ 21:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0