ängel

Det är helt otroligt, hur mycket man kan gråta över någon som man inte kände, men som man ändå haft i sin närhet så pass länge, sett växa upp och se skratta och leva som vilken människa som helst, det sägs att allting har en mening, det hade en mening, vi alla runt omkring vaknade upp och insåg att livet inte är något man ska ta för givet, då var det jobbigt, då när det just har hänt. men det blir bara värre, värre och värre, för man ser så mycket, man ser hur alla saknar och reagerar. Att se hur en mamma och en pappa ska klara sig igenom en sådan förlust, det är inte mänskligt. Det går inte förstå.
I kompis gänget har man en speciell plats, där man alltid finns, jag och  mina vänner har diskuterat detta så många gånger, frågan är hur man klarar att leva vidare, skratta och känna lycka, när man vet att en till skulle varit med, en till av mina bästa vänner skulle ha varit med.
Dina vänner är så otroligt starka, som orkar och inser att livet måste gå vidare, men att förstå att vi aldrig ALDRIG kommer få se dig igen, hur ska man orka det? hur klarar man det, jag skulle vara för svag, jag skulle inte vilja, för det blir bara värre med tiden, saknaden skulle bli för stor!
En ängel en ängel som vi fick låna för ett tag, ängla blont hår och ett lyckligt leende, jo du måste ha varit en ängel, från första början. Ett tecken som vi fick se som din mamma la upp, en bild på en handuk, i handuken var det ett tryck efter ett hjärta, jag rös i hela kroppen och tårarna kom igen, åter igen, jag kände dig inte, men jag ser och känner sorgen alla runt omkring bär på. det är förjävligt! det är inte rättvist.
fina lilla ängel, fortsätt se efter de dina och få dom att förstå att livet har en mening och att ni snart ses igen.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja, man förstår hur jävla ont det måste göra för hennes allra närmsta, när man själv varje dag tänker på henne och känner sorgen från hennes anhöriga. Det känns konstigt att gråta över någon man inte kände, men det känns så overklig, som att det inte har hänt, sen när man inser det, då förstår man återigen att det har hänt.

2011-09-22 @ 11:41:28
URL: http://sofianilsens.blogg.se/
Postat av: Signe

overkligt är ett bra ord!

2011-09-22 @ 15:33:52
URL: http://signeconnman.blogg.se/
Postat av: michelle

det där va fint skrivet, kan bara hålla med. kan inte förstå hur hennes närmsta orkar hålla kämparglöden vid liv när jag själv känner mig helt tom utan att ens känna henne. det är fantastiskt att folk klarar av att vara så starka. jag beundrar dom verkligen, går inte en dag utan att jag tänker på henne. så overkligt.

2011-09-22 @ 17:50:19
URL: http://michellehaag.blogg.se/
Postat av: Signe

jag håller med dig michelle, det är inte verkligheten

2011-09-22 @ 18:30:10
URL: http://signeconnman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0