Självkänsla rakt igenom!

Hej på er alla fina där ute!
vaknade vid elva idag, känner att jag håller på att vända på dygnet! inget bra! haha men nu är jag upp och har äkat frukost. Nu sitter jag och kollar å Tyra show! det handlar om kvinnor som har någonting som gör att de inte trivs med sig själva. En tjej hade ett födelsemärke på läppen som hon döljt för sin man i över 4 år, han hade alltså inte sett detta märke över huvudtaget, jag tyckte det kändes extremt överdrivet, ja menar ett födelsemärke? det är väl bland det charmigaste man kan ha, enligt mig iallafall, det är något som ingen annan har, det är personligt.
En annan tjej hade en sjukdom som gjorde att hon tappade sitt hår, henne tyckte jag synd om, för hon ville inte gå omkring utan peruk men hon hade inte råd med peruker heller, men hon var stark och visade upp sig utan peruk och det är starkt gjort, hon var väldigt fin utan hår, det blir så äkta då!
Nu handlar det om en tjej som hatar sitt leende, hon har verkligen inte fina tänder, men det handlar fortfarande om charm!
och var och en upplever olika obekvämligheter med sig själva, jag kan erkänna att jag har haft problem med att tycka om mig själv och mitt utseende, det har varit att mina tänder är snea, min vikt har varit låg i många år, ändå tycker jag att mitt ansikte är alldeles för tjcokt eller vad man ska säga, vi har i släkten att ha en tendens till dubbelhaka trots att vi inte är så värst stora i kropsvikten. Jag har alltid tyckt att mina bröst är för små. 
Allt det här måste man lära sig tycka om, för ingen är som du, alla de där felen som man har, varför är de fel? Dom är ju ändå du! ingen är som du, stå upp för det och var stolt över den du är! Det handlar om självkänslan och vetskapen om att du duger för den du är!
Var stolt över dig själv! Du är fin för den du är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0