dagens

idag har jag varit i skolan, kom till skolan vid åtta fast jag hade sovmorgon till nio egentligen, hm ;) men jag var så duktig att jag gick på lektion iaf! sen gick jag till på håret och där mötte jag upp vicki och anna. Där vi fick sätta oss vid ett dukat bord med kakor och te, jätte mysigt!
Det var Linda som är frisör och Anna-Karin som är hudterapeut/make up artist och a ja vet inte allt, som skulle berätta lite om sina yrken, super intressant! man kan tro att det bara är att klippa lite och sminka lite men icke! det är en talang att vara frisör och makeup artist, det är verkligen inte bara att göra något utan man måste försöka hitta stilen i sin kund. Detta pratade de om och det var grymt intressant, det visade sig sedan att Linda har gjort det samma som jag vill göra, gått lärlings utbildningen i linköping! så då fick vi något att snacka om! min dröm om att bli frisör som legat lite i dimman nu senaste året för jag trott att det var omöjligt kom plötsligt till gläntan igen! och jag blev riktigt taggad! en super härlig morgon med härligt folk!
sen blev det två lektioner sen åkte jag hem och tog en lång promenad med Bruno! super skönt så när jag kom hem så satte jag mig vid läxorna och nu är jag klar, jätte skönt!
här har vi alla härliga människor som jobbar på På Håret!
de två längst åt höger var de vi pratade med ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0